FAQ

Is Safe Online Services ISO en of NEN gecertificeerd?

Ja sinds december 2020 is Safe Online Services in het bezit van zowel een ISO27001 en een NEN7510 certificaat.

Ik ken de tarieven. Hoe kan Safe Online Services dezelfde dienst aanbieden voor maar € 95,00 per maand? Waar zit het addertje onder het gras?

Er is geen addertje. Wij hanteren geen groot verkoopapparaat maar maken liever gebruik van mond tot mond reclame en de nieuwe media. Daarnaast hebben wij Safe Online Services ontwikkeld vanuit het perspectief en de behoefte van een zelfstandig bedrijfsarts. Met als criteria: veilig, eenvoudig en betaalbaar.

Kunnen anderen/derden/hackers bij de gegevens van mijn werknemers/mijn dossiers?

Nee, de applicatie is met een wachtwoord beveiligd. De lijn met de internetbrowser (op uw computer), is ook beveiligd (HTTPS). De gegevens die u bij Safe Online Services heeft geplaatst, zijn- voor servicedoeleinden- alleen door een beperkt aantal medewerkers van Safe Online Services te bereiken. Deze personen hebben een geheimhoudingsverklaring ondertekend. Verder heeft er niemand toegang tot uw gegevens. De gegevens zijn totaal gescheiden van andere gebruikers van onze applicatie Zo kan er nooit, ook niet per ongeluk, een dossier bij een verkeerde arts of bij een werkgever terechtkomen. Safe Online Services heeft ook in de algemene voorwaarden opgenomen dat er nooit inhoudelijke informatie aan derden gegeven kan en zal worden. Vanaf mei 2018 zijn zelfs alle accounts voorzien van een echte dubbele authenticatie d.m.v. een SMS code op het door u achter gelaten mobiele nummer. Dus zelfs als u zelf gehackt bent en uw wachtwoorden zijn gelekt, dan nog kunnen deze mensen niet bij uw medische dossiers.

Mag/kan ik een werkgever toegang tot de gegevens geven?

Ja dat kan! Safe Online Services heeft speciaal een werkgeversportaal ontwikkeld . Hierin kunt u de werkgever wel alle algemene zaken
rondom zijn werknemers laten raadplegen, opvoeren en wijzigen en zelfs de ziek- en hersteld meldingen online invoeren, zonder dat hij of zij inzage heeft in de medische documenten.

Er zijn nieuwe documenten door het UWV gemaakt. Moet ik dan toch de oude documenten van Safe Online Services gebruiken?

In de praktijk zal dit niet gebeuren. Safe Online Services bewaakt zelf alle documenten op geldigheid, zodat u zonder zorgen altijd over
de meest recente documenten beschikt. Zodra u toch het idee heeft dat een document verouderd is, kunt u hiervan melding maken bij Safe Online Services. Wij checken dan de juistheid. Mocht het in een zeldzaam moment toch gebeuren dat wij te laat zijn met het vervangen van een bepaald formulier, dan zal deze zo snel mogelijk worden vervangen.

Kan ik dossiers/cases overdragen aan collega’s in geval van bijvoorbeeld vakantie of ziekte? Zijn hier kosten aan verbonden?

Ja, dit is mogelijk. Voor de veiligheid kunt alleen u bij ons een aanvraag indienen. Wij zullen vervolgens op uw aangeven uw collega via een persoonlijke inlogcode en bijbehorend wachtwoord tijdelijk de beschikking over de dossiers geven. De kosten zijn gelijk aan de licentiekosten, dus € 95,00/€ 120,00 per aanvraag, per maand dat er gebruik van gemaakt wordt. Mocht uw collega dus bijvoorbeeld 2 maanden lang uw taken overnemen, dan betaalt u tweemaal € 95,00/€ 120,00 bovenop uw standaard abonnementskosten.
Tijdens deze tijdelijke toegang voor uw vervangers behoudt uzelf uiteraard ook gewoon toegang tot uw dossiers.

Ik maak deel uit van een maatschap, kan ik met mijn collega’s werken in één systeem en indien nodig gebruik maken van elkaars dossiers?

Ja, het is mogelijk om met meerdere gebruikers (artsen of andere administratieve medewerkers) gezamenlijk 1 database te gebruiken. Hierdoor is ook vervanging tijdens vakantie en ziekte direct geregeld.
Informeer naar de speciale tarieven!

Is het mogelijk om mijn reeds bestaande gegevens op een eenvoudige manier te importeren naar Safe Online Services?

Ja, dit is geen enkel probleem. Wanneer u uw gegevens aan ons aanlevert in een door ons aangeleverd CSV bestand, zullen wij deze gegevens eenmalig gratis en direct in Safe Online Services voor u importeren; u beschikt dan direct over een complete database binnen Safe Online Services.
Middels een abonnement is het ook mogelijk om maandelijks alle wijzigingen vanuit de personeels- en HR systemen aan Safe Online Services aan te leveren. Informeer naar de speciale tarieven!

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord vergeten / kwijt ben?

Als u tijdens het aanmelden merkt dat u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u door te klikken op de link: Ik ben mijn wachtwoord vergeten (direct onder de inlogvelden) en direct een nieuw wachtwoord opvragen.

U dient dan wel het juiste e-mail adres (zoals dat ook in Safe Online Services vast ligt) te gebruiken. Wij gebruiken dit ter controle en om het nieuwe wachtwoord naar u toe te sturen. Wij vermelden ook altijd de datum en tijdstip van uw voorlaatste inlog ter controle van de integriteit van uw wachtwoord.

Is Safe Online Services voorbereid op de AVG of GPDR ?

Ja dat zijn we. We hebben er hard aan gewerkt maar we kunnen u gerust stellen. Safe Online Services voldoet aan alle voorwaarden en is dus volkomen veilig en bovendien gebruiksvriendelijk gebleven.

Ik wil even kijken of Safe Online Services ook iets voor mij is, kan ik een demo omgeving krijgen?

Ja dat kan. U kunt zich via deze website direct aanmelden. U kunt zelf uw gebruikersnaam kiezen en zodra u alle benodigde gegevens hebt ingevoerd en u drukt op enter ontvangt u van ons een e-mail bericht met uw wachtwoord. U kunt dan direct inloggen om te zien of Safe Online Services ook u bij uw werkzaamheden kan ondersteunen. Zodra ook u van mening bent dat dit het geval is kunt u ons vragen om de demo omgeving definitief te maken. We zorgen dan dat alle beveiliging wordt ingeschakeld en dat u een overeenkomst krijgt voor het gebruik van Safe Online Services

Kan Safe Online Services ook koppelen met werkgevers / HR-systemen?

Ja dat kan. We hebben bestaande koppelingen met de software van Afas, Visma en Cura. Maar wij sluiten niemand uit, dus staat het HR pakket van uw werkgever er niet bij neem dan contact met ons op en we gaan het regelen.